Osobní zkušenost s tuhým šamponem

Nad tuhým šamponem, různými DIY výrobky a recepty jsem už dlouho toužebně slintala. Nějak jsem nemohla sebrat odvahu. Jenže zároveň mému zero waste já to nedalo a cítila jsem potřebu se tímhle směrem pohnout. Dost mi pomohla inspirativní knížka plná skvělých DIY tipů, nicméně znáte to: cesta od "přečtení si knížky" po "měním svůj zaběhaný zvyk" může být nečekaně dlouhá.
Cestuji nalehko aneb 3v1 mýdlo na obličej, vlasy a tělo. Navíc po navlhčení funguje i jako dedorant do podpaží, Takže 4v1.
Můj úplně první pokus o umytí si hlavy mýdlem k tomu určeným proběhl nejspíš doma, nicméně tam jsem přece jen měla po ruce šampon a výsledek si úplně nevybavím. Skutečná zátěžová zkouška proběhla na zahraniční dovolené, kam jsem vzhledem k nízkonákladovce letěla dost nalehko. Co si budem povidat, s místní vysoce mineralizovanou vodou si mýdlo moc nerozumělo. Zreagovalo s nečistotami a všemi těmi ionty a vytvořilo mi na vlasech podivnou šedobílou krustu. Ze spárů tohoto nečekaného nepřítele mě vyprostil erární šampon, evidentně pěknej dryák, když si kromě běžného znečistění poradil i s krasovým výjevem na mé hlavě. Po této zkušenosti jsem se tedy do nového zážitku z tohoto soudku příliš nehrnula.

Tuhý šampon na vlasy od české značky Naturinka

První kroky mé cesty vedly do bezobalové prodejny, kde jsme s přítelem kromě mého tuhého šamponu od Naturinky nakoupili také suroviny do kuchyně. Následoval krok vyzkoušet jej v praxi. Po předchozí nezdárné zkušenosti jsem byla poněkud nejistá. Nicméně oproti dřívějšku jsem se vyzbrojila zásadním know-how, které se ambiciózně chystalo celou záležitost přetavit v úspěšný projekt: lžíce jablečného octa..



To by nebyla sprcha bez sličné asistentky Cyrilky
Jeden by řekl, že taková drobnost, navíc ještě silně čpivá, nemůže nic ovlivnit. Představa, že kromě předchozího fiaska jako bonus budu ještě živá vábnička na octomilky mi přece jen nebyla úplně po chuti. V každém případě jsem už neměla žádný argument proti kroku do neznáma a šla jsem do toho.

Jak na tuhý šampon?
1. namočím vlasy, pořádně, hlavně u kořínků to chce opravdu se ujistit o jejich dostatečné vlhkosti
2. začnu třít tuhý šampon o dlaně a nanesu ho ke kořínkům
3. postupně vytvářím pořádnou pěnu a vtírám ji i do délek
Vyrábím si na hlavě pěnu & nezapomínám ani na konečky

4. chvíli nechám šampon působit

Lžíci jablečného octa doplním vodou o takové teplotě, která je mi pro oplach příjemná

5. polévkovou lžíci jablečného octa ve skleničce doliju vodou (objem cca 250 ml je ideální, může být i menší, větší nedoporučuji kvůli přílišnému zředění).
Závěrečná sprcha spláchne zbytky octa i šamponu

6. vlasy pomalu spláchnu vodou s octem, vždycky trošku promačkám, aby se dostala všude a nezapomenu ani na délky a konečky
7. na závěr ještě osprchuji. Voila!
Už jenom turban a hotovo :)

Jak vidíte, není to žádné martyrium a rozhodně to stojí zato. V momentě, kdy máme možnost si koupit nebo vyrobit vlastní domácí šampon z dostupných surovin, si myslím, že to není přehnaný luxus ani výsada extra majetných lidí :)

Výsledek rozhodně stojí zato. Moje vlasy mají příjemnou strukturu. Nikde se netřepí ani nejsou vysušené, nemám lupy a zároveň se mi nijak zvlášť nemastí. Zkrátka jsem dost spokojená. Jo, a po octu fakt cejtit nejsem. Teda aspoň soudě podle trajektorií octomilek.

Komentáře

Milujete